header
מובילים וצרכנות נבונה
 
 

השוק מלא בבעלי מקצוע שמגדירים את עצמם כמובילים בתחום ההובלות. אך כמה מהם באמת מתאימים להעברת הדירה או החפצים היקרים שלכם? מעט מאוד! במאמר שלפנינו ננסה לסכם אילו מובילים מתאימים לאילו סוגי עבודות הובלה. אל תזמינו מוביל לפני שתיקחו את הנקודות הבאות בחשבון.


1 – מה אני רוצה להעביר?

לא כל מי שיש לו משאית יש לו את הציוד המתאים להובלת כל סוגי החפצים. לדוגמא להעברת מקרר משפחתי ממוצע יש צורך בחגורות וציוד עזר ובאנשי מקצוע בעלי ניסיון בהעברת דברים כגון זה. להובלת ציוד יקר כגון פסנתרים יש ציוד ומומחיות מסוימת מאוד ולהעברת ספות וריהוט עדין יש גם כן צורך בציוד ייחודי.

אם תכולת הדירה שלכם הינה כמה כיסאות, שולחן, כלי אכילה ועוד דברים סטנדרטיים ולא יקרים במיוחד כמו לדוגמא בדירת רווקים ממוצעת אין צורך להשקיע יותר מידי ובאמת יהיה די בבעל מקצוע פשוט עם שמסוגל לסחוב את החפצים והריהוט אל המשאית. אך כאמור אם מדובר בריהוט או חפצים בעלי ערך כספי או סנטימנטאלי גבוה חשוב להקפיד שלבעל המקצוע יש ניסיון, המלצות, וציוד מתאים לטיפול בסוג החפצים הללו.

2 – מהיכן להיכן אני רוצה להעביר?

סוגיית המיקום הינה ג"כ נקודה חשובה מאוד לפני בחירת בעל מקצוע שיוביל את החפצים והריהוט שלנו. חשוב להבין שהארץ מחולקת לאזורים ובעלי מקצוע בכל תחום ובמיוחד בתחום שקשור לשינוע הינם תלויי מיקום. בעל מקצוע שעיקר עיסוקו הינו בתוך תל אביב יעדיף לבצע הובלות בתל אביב ובמקרה ונבקש ממנו הובלות בחיפה כלומר הובלות בעיר אחרת, הוא יבקש סכום גבוה יותר מאשר בעל מקצוע המתעסק בעיקר עם אותה העיר.

סוגיית המיקום חשובה גם מנקודת הגובה והמיקום של הדירה. כלומר חשוב לציין לבעל המקצוע בשלב בקשת הצעת המחיר מאיזה דירה יש לקחת את החפצים לאיזה דירה מה המיקום, הקומה ואפשרויות הנגישות השונות. לאחר מכן תוכלו לשים לב שיש הבדל בין בעלי מקצוע וחלקם מעדיפים מקומות עם מעלית ומבקשים מחיר גבוה למקומות ללא מעלית וחלקם בעלי ציוד עבודה שמאפשר להם גם עבודה נוחה באמצעות המדרגות ולכן הבדלי המחיר שלהם יהיו פחות משמעותיים.

לאחר שביררתם לעצמכם את שני הסוגיות הללו ויצרתם לעצמכם איזושהי רשימה של הצעות מחיר שקיבלתם ממובילים תוכלו להגיע לשלב האחרון והסיכום לפני החלטה על רכישת שירות נבונה:



3 – כמה שווה לי לשלם יותר בתמורה לאיכות ואחריות?

בסופו של דבר כל אדם יכול לעשות הובלות אפילו מי שאין לו מושג בזה ההבדל היחיד יהיה באיכות ובאחריות של ביצוע העבודה. אם אתה תעשה את ההובלות של הדירה שלך יש סיכויים רבים שחלק מהרהיטים יפגעו ויינזקו שלא לדבר על נזקים שעלולים לקרות לך.

איכות ואחריות אילו אמנם מושגים שלנו כישראלים קשה לשלם עליהם תוספת מחיר. חלקנו מעדיפים להרוויח עוד כמה שקלים גם אם בסופו של דבר נקבל שירות באיכות פחותה. אך צרכנות נבונה אמיתית לוקחת בחשבון גם את האפשרות לנזקים שעלולים לקרות לחפצים או את המקצועיות והניסיון של נותן השירות ומשקללת את כל הנתונים הללו בשלב הרכישה הסופית.

מקווים שעזרנו לכם להבין איך לרכוש שירותים מבעלי מקצוע בצורה נבונה, אתם מוזמנים להציע את המאמר הזה לחבריכם שיוכלו לחשוב על הנאמר בו גם כן ולקדם חשיבה בנושא צרכנות נבונה בישראל.